info@ simonschrijft.nl

06-28328939

Blog

Waarom elk bedrijf een copywriter zou moeten inhuren

De gemiddelde bezoeker van uw website leest slechts 20% van de woorden van een bepaalde pagina. Dat betekent dat uw copywriting duidelijk moet zijn, anders verliest u snel hun aandacht. Een website vullen met tekst is makkelijk, maar je hebt niets aan zomaar wat woorden. Wil je meer omzet of leads genereren? Dan moet je een professionele tekstschrijver inhuren. De voordelen zijn eindeloos: meer bezoekers naar uw website, meer verkoop en ze besparen u tijd om er maar een paar te noemen.

Voordelen van het inhuren van een tekstschrijver

Waarom zou u een ​​tekstschrijver inhuren? Welnu, het inhuren van een specialist heeft veel directe en indirecte voordelen. Een professioneel schrijver weet de juiste snaar te raken voor uw doelgroep. Met de juiste woorden weet uw klant wat u verkoopt. Uw klant wil weten wat u voor hem kan betekenen. Hoe duidelijker u bent, des te sneller is uw klant overtuigd.  Denk er eens over na - u huurt een copywriter in voor een project voor € 5.000. Na afloop van het project ziet u dat u €50.000 meer omzet heeft gedraaid. Dat is een rendement op investering van 900% 🙂

Onderzoeken, plannen en daadwerkelijk gaan zitten en schrijven, kost veel tijd. Als bedrijfseigenaar heeft u nog veel meer andere taken die u moet uitvoeren. Dat is waar het inhuren van een tekstschrijver zo handig wordt. Ze bieden u de mogelijkheid om uw energie in andere bedrijfsactiviteiten te steken. Misschien heeft uw e-mailmarketing, klantenservice of inventaris meer aandacht nodig. Terwijl uw copywriter voor u bezig is, kunt u andere dingen regelen en ervoor zorgen dat u niet achterop raakt.

Waarom ook u een enthousiaste copywriter nodig heeft

* Copywriters kunnen spreken in het jargon van uw publiek.

* Elke doelgroep is anders. Ze hebben verschillende behoeften, leeftijden, inkomens en waarden.

* Een goede copywriter weet hoe hij zijn of haar onderzoek moet uitvoeren om uw klant volledig te begrijpen.

* Een goede copywriter verdiept zich volledig in u als bedrijf. Uw identiteit is een belangrijk verkoopwapen.

 

 

Marktanalyse leidt tot een beter beeld van klanten, concurrenten en van uzelf. Een goede copywriter wil een zo compleet mogelijk beeld hebben. Hoe meer informatie bekend is, des te beter kunnen uw sterke punten uitgelicht worden. De wensen die uw klant heeft, moeten bij u vervuld kunnen worden. Uw klant moet overtuigd worden dat ze echt bij u moeten zijn en niet bij uw concurrent.

SEO-proof websites zijn onmisbaar

Huurt u een tekstschrijver in voor blogposts of website-content? Dan is de kans groot dat ze veel betere SEO-vaardigheden zullen hebben dan uzelf. Om vindbaar te zijn, moet je Google zo goed als mogelijk zien te begrijpen. Google is nu eenmaal een bedrijf waar je niet aan voorbij kunt gaan. Zo simpel is het: wil je gevonden worden, dan moet je werken volgens hun spelregels. Freelance copywriters kennen die spelregels. Huur ze in, zij zullen je helpen om bovenaan te komen in de zoekresultaten.

Onthoud dat bij een goede copywriter alles draait om het schrijven voor resultaat. Blogs leveren niet veel resultaten op zonder SEO. De meeste copywriters hebben verschillende vaardigheden voor het maken van seo-proof content. Artikelen, nieuwsbrieven, blogs. Er zijn veel manieren om content te maken. Alles met één doel: uw klanten aan u binden.

Copywriters begrijpen het belang van variatie en hebben de vaardigheden om alles te creëren wat u nodig heeft. Het is toch geweldig om een (freelance) copywriter te hebben, die u volledig begrijpt. Neem de tijd om elkaar te leren kennen, zoals u dat ook wenst van uw klanten.

Wie heeft copywriting nodig?

Ik zou zeggen dat elk bedrijf een tekstschrijver nodig heeft. Het maakt niet uit of u puur online aanwezig bent, een fysieke winkel heeft of beide. U klanten zoeken namelijk wel online, maar lezen ook kranten en tijdschriften. Wees op meerdere vlakken zichtbaar. Denk aan webpagina's, brochures, blogposts, krantenadvertenties, enzovoort. Je kunt het zelf schrijven, maar een professionele copywriter heeft ervoor geleerd en heeft meer ervaring. Zie het als een schilder inhuren voor het verven van je huis. Veel materiaal hoeft ook maar één keer te worden geschreven. Slogans en over pagina's zijn voorbeelden. Als u bestemmingspagina's, verkoopbrieven of soortgelijk materiaal gebruikt, moet u proberen minstens één keer een tekstschrijver in te huren om het verschil zelf te zien.Je hebt maar een moment om de aandacht van de lezers te trekken. Als je dat laat glippen, is het voorbij! 

Klaar om uw bedrijf vooruit te helpen? Geweldig, dan is het tijd om Simon schrijft in te huren.